Local Touch Travel organiseert kleinschalige, op maat gemaakte vakanties naar Griekenland. Klanten van dit bedrijf moeten niets hebben van all-inclusive hotels, vluchten vol Nederlanders en Broodje van Kootje. Nee, deze vakantiegangers prefereren reizen door de ogen van een local. Zo worden niet alleen goedkope vliegtickets en prachtige accommodaties aangeboden, maar kan er ook gekozen worden voor een thuisdiner bij een local in Athene, Grieks leren koken of helpen bij de olijvenoogst.
Bezoekers inspireren
Naast de standaard versie van de website wilde het bedrijf de doelgroep op een nieuwe en frisse manier weten te bereiken. Er is gekozen om hiervoor een apart subdomein op te zetten, compleet gericht op het inspireren van de bezoekers. Om deze reden staat de website nu vol met de mooiste bestemmingen van Griekenland.
Om ervoor te zorgen dat de website op een natuurlijke manier gevonden wordt is Chent Creative bij het project betrokken. Om op een organische wijze bezoekers te trekken zijn de volgende stappen gezet:
- Er is een SEO-strategie opgesteld die rekening houdt met de wensen van de opdrachtgever, de markt en de huidige situatie. Naast deze strategie is er ook een planning opgesteld. Aan de hand van de geselecteerde KPI’s worden de resultaten bijgehouden
- Naast het bepalen van de koers die op SEO-gebied gevaren gaat worden, mocht Chent Creative ook Local Touch Travel helpen bij . Met behulp van onder andere een concurrentieanalyse, waar de linkprofielen van deze ondernemingen geanalyseerd werden, zijn de eerste stappen voor inbound links gezet. Op deze manier kan de organisatie zelf aan de slag met de lijst met de prospects.
- Voor de technische problemen is de WordPress kennis van Chent Creative ingezet.
Strategische SEO
Op deze manier zijn de toekomstige SEO-werkzaamheden van Local Touch Travel een gedeelte van een groter geheel, een vooraf bepaalde koers. Chent Creative helpt ondernemingen graag bij het creëren van een lange termijn visie op het gebied van SEO.