Uitvaartondernemer In Essentie brengt uitvaarten terug naar de essentie: afscheid nemen van een dierbare. Maar, hoe geef je zo’n bijzonder bedrijf een representatieve online aanwezigheid? Chent Creative mocht de nieuwe website van In Essentie vormgeven en realiseren.
De gebruiker centraal
De inhoud stond centraal tijdens de bouw van de website. Bezoekers van In Essentie hebben hoogstwaarschijnlijk enorm veel aan hun hoofd wanneer ze de pagina bezoeken, zoeken naar informatie hier niet bij opgeteld hoeven worden. Vanuit deze gedachte is de website ontworpen.
De huisstijl en het logo zijn ontworpen door Willemijn van Rossem. Het rustige en zachte karakter van deze elementen stond centraal in het design van de nieuwe WordPress website.
Website in eigen beheer
Er is gekozen om een WordPress website te ontwikkelen, zodat In Essentie zelf de website kan onderhouden en aanvullen. De pagebuilder, Elementor, kan ook zonder technische kennis gebruikt worden. Uiteraard is de website responsive en SEO-geoptimaliseerd.