De WordPress website van Wijkberaad Mariahoeve was aan vernieuwing toe. Vindbaarheid had tijdens het proces van redesign en optimalisatie niet het grootste belang. Voor het wijkberaad was het belangrijker om een website te hebben waar de gebruiker centraal staat, waar zo veel mogelijk interactie mogelijk is én die de nieuwe huisstijl van het wijkberaad uitstraalt. Om dit te realiseren mocht Chent Creative meedenken en het plan in werking stellen, samen met Raphael Meijer.
Naast de reguliere contactmogelijkheden die de site bezit, social media, telefoon, e-mail, is er een alternatieve methode opgesteld. Zo kunnen de bestuursleden van het wijkberaad via een chatfunctie op de website snel in contact komen met bezoekers van de website. Naast deze chatfunctie zijn er meer interactieve elementen terug te vinden op onder andere de activiteitenpagina, waar bezoekers hun eigen evenement kunnen aanmelden, pagina’s waar meldingen voor grofvuil gedaan kunnen worden en een onderdeel van de site dat alleen voor leden van het wijkberaad beschikbaar is. Ook is een eenvoudige integratie met de nieuwsbrief opgezet, waardoor bezoekers zich gemakkelijk kunnen aanmelden voor de digitale nieuwsbrief van Wijkberaad Mariahoeve.
De papieren wijkkrant is ook gedigitaliseerd en terug te vinden op de nieuwsberichten pagina van de website. Om de redactie van het wijkblad te helpen verdere wijkbladen zelf te digitaliseren, is er een cursus WordPress gegeven. Op deze manier kan het wijkberaad efficiënt verder met het bijhouden van de website.
Naast deze verbeteringen is de website gemoderniseerd door de nieuwe, strakkere vormgeving en nieuwe content. Benieuwd naar het resultaat? Bezoek dan direct de website van Wijkberaad Mariahoeve.